Русия. Ден 10.

22 Април 2019

Нижни Новгород

След една лека здравословна закуска потеглих през алеите по хълмовете към Кремъл. Реших да направя обиколен заход и скоро се спуснах към крайбрежния булевард. Пешеходната алея е много широка и по е 3-4 километра дълга, но практически няма нинакви заведения, освен две-три колички за сладолед. Дръвчета има малко и съвсем млади. Сянка няма, а за пръв ден ми стана горещо и се наложи да съблекс якето и да го нося в ръка. Повървях до речната гара. Даже влязох впрез централния вход, но никъде не видях каси или разписания. Имсше само един човек зад нещо като фронт офис. Откъм булеварда имаше вход към офисите на две речни фирми, но не влязох, тъй като вчера бях проверил сайта на едната. Оеганизират се само круизи от по няколко дни, но не и разходки за половин един час. По нстатък на пристана имаше информационна табела за почасово наемане на цял кораб за събития. Продължих по-нстатък. Мислех да заобиколя кремъл, но ми се видя твърде обиколен маршрута по шосе. Затова стигайки до Чкаловското стълбище тръгнаш нагоре. Изксчих над 400 стъпала. Е не баш като нс Шипка! 🙂

Много баири, много нещо – ще искам да ми признаят престоя в Нижни Новгород за първа категория труд, хаха! 😂😂😂

В далечината от крайбрежния булевард се виждаше още по-нататък въжена линия, но неизвестно каква – товарна или пътническа. Не видях и никъде реклами за досегашния ми престой в Нижни Новгород на нещо подобно.

Изкачих се горе и за моя изненада се оказах не във вътрешноста на кремъл, а на булевард покрай другата стена на крепостта. Там се провеждаше тренировка, явно за парада на 9ти Май. Имаше доста минувачи, които нсблюдаваха и даже снимаха. Намерих си свободна пейка и се полюбувах на тренировката. По някое време се преместих по-нататък, където имаше по-добър изглед. Войниците преминаха два пъти пълната прицедура ба парада. Първия път съжалих, че не заснех извеждането на знамето и пеенето на химна, но втория път успях! Имаше и изключително много момичета в строя. Повечето имаха някакъв вид кордели (панделки). Красота! 😊

След парада реших да пия кафе в кремъл, докато стане време за автобусната обиколка. Минах през туристическото бюро, взех билет и продължих към музея. Струваше ми се, че достъпа до вчерашното кафе е само от зона с билет. Заизкачвах се нагоре, но пазач ме повика и обясни, че днес музея не работи. Вчера бях видял в една от кулите кафене. Придвижих се натам и за моя радост забелязах, че и върху стената има нещо, което изглеждаше като зала на кафе. За съжаление, горната зала се оказа, че не работи. Заведението иначе беше уникално- кръгло, със сводест таван и радиално разположени тесно дълги масички. Много приличаше на тъмница, хаха! И сигнала на телефона беше съвсем слаб, прирютесних се да не ми свърши батерията повреме на разходката.

В 13:00 започнахме обиколката с екскурзоводката. Бяхме някъде около 20 души.

След кратка почивка в 14:00 продължихме вече с автомобил – един по-голям микробус. Преминахме през улица Минина,една от историческите улици на града, пълна с исъорически сгради. Първата ни спирка беше на Чкаловското стълбище, а втората – на Рождественския събор, който се считал за най-красивия в града, според мен с основание. Вътре иконостаса беше потресаващ!

След това преминахме през близкия Канавинский мост и спряхме в близост до стадиона, откъдето посетихме Събора на Александър Невски. Изключително огромна катедрала с уникално високи иконостаси и пищност.

След това се придвижихме към Спаския Староярмарочен събор. Катедралата е близо до едновремешния пазар, откъдето и името й. На фронтона вън, а и вътре над входа има лъчи, в центъра на които е изобразена пирамидата със всевиждащото око – недвусмислен илюминатски символ. Екскурзоводката спомена, че тази катедрала е много необичайна. Това още повече изостри сетивата ми.

На последната ни спирка до парка на хълмовете, близо до хотела.

Забързано представяне на едно денонощие от прозореца на хотела ми в Нижни Новгород

Written by maingagara

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *