Зимна Русия. Ден 11.

25-Януари-2020

Нижни Новгород

Сутрин е. Вън е съвсем тъмно в 7:30. На Тина не й се става. Пием кафе, само едно. Нямаме повече дребни. Обикаляме двата събора – Староярмарския и до стадиона. Минаваме моста. Реката е частично заледена

Разглеждаме отвън и Рождественския събор. Пътеките нагоре по хълма са зследени. Пробваме от тук от там. Успяваме.

Добираме се до хотела. Настаняват ни веднага, имат такава опция. Стаята е с великолепен изглед.

Почиваме кратко и излизаме. Минаваме по част от пешеходната зона н центъра край Театъра. Харесваме кафене. Бърза обиколка в крепостта и идваме да хапнем по една салата. Те са наистина големи и три пъти по-евтини от Москва и Петербург. 160 рубли. Хапваме две огромни салати с де кафета за 530 рубли, 15 лева.

Тръгваме към брега на Волга над Чксловското стълбище край няколко музея. Подминаваме няколко и влизаме в имението на Рукавишникови. Има детски бал, ученически. След Елмазния фонд, Оръжейната палата и Третяковската галерия всеки музей вече ни се вижда беден до пародия. Продължаваме към станцията на въжената линия. Има доста хора, не можем да се уредим само с наша кабинка. Бреговете на Волга са заледени, има чудесна гледка през запотените стъкла. Тина си изтърва ръкавица в кабинката. Усеща се навреме и се налага да гоним кабинката. Успешно все пак. Правим едно кръгче пред станцията в град Бор и се качваме пак наобратно.

Този път минаваме по историческата улица Минин, успоредна на крайбрежната. Стигаме до Кремъл и тръгваме по центъра, в началото на който е кафето ни. Купуваме две салати за хотела за мезе. Нататък Тина най-сетне намира магазин, откъдето да си купи ластик за коса. Чакаме една доволно голяма и бавна опашка. Наатък минаваме през хранителен магазин. Вземаме вино, избор на Тина. ЮАР.
Отправяме се към алеята по върха на хълмовете, в края на която е нашият хотел. Ура! Изминали сме 23 км,от които 7 са с лифта. Но от сутринта имаме още 7,7. Общо 24 км пеша!

Кратка почивка около 2 часа и слизаме на ресторанта. Тина се гласи. Вън периодически вали дняг на псрцали. В един момент за около 3 минути наваляват поне 2 см

Входа откъм хотела е затворен, налага се да заобиколим по снега отвън, без връхни дрехи и дори фланели. Има сватба. Влизаме. Оглеждаме. Решаваме да избегнем шумотевицата,а и не е ясно дали ресторанта работи за други клиенти. Прибираме се и хапваме в лобито. Интересни ястия – пърленка с плънка и сладко лют сос, гъбена супа и гръцка салата. Горе продължаваме на прозореца с виното, перваза е много широк с панорамна гледка..
Не издържаме много и скоро лягаме.